KLAUZULA  INFORMACYJNA  O  PRZETWARZANIU  DANYCH  OSOBOWYCH

W związku z realizacją wymogów  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach Pani danych osobowych oraz o przysługujących Pani prawach z tym związanych.

Dane kontaktowe Administratora

1.       Administratorem Pani danych osobowych jest Dyrektor Muzeum Historycznego w Legionowie, 

e-mail: admin@muzeum.legionowo.pl

lub pisemnie na adres Muzeum Historycznego w Legionowie ul. A. Mickiewicza 23, 05-120 Legionowo.

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

2.       Jeśli ma Pani pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani danych osobowych w zakresie działania Muzeum Historycznego w Legionowie, a także przysługujących Pani uprawnień, może się Pani skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pomocą adresu: iod@um.legionowo.pl

Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Państwa danych, ich sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania czy sprzeciwu na ich przetwarzanie.

Cele przetwarzania i podstawa prawna

3.       Pani dane osobowe przetwarzane będą w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art.6ust.1 lit. c RODO) oraz wykonywaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art.6 ust. 1 lit. e RODO).
Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również nie będą służyły do profilowania.

Odbiorcy danych osobowych

4.       Odbiorcami Pani danych osobowych będą organy kontrolujące.

Okres przechowywania danych osobowych

5.       Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres zatrudnienia oraz archiwizowane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów  z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji i zakresu działania archiwów  zakładowych lub zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.

Prawa właściciela danych osobowych (pracownika)

6.       Zgodnie z RODO przysługuje Pani:

- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;

- prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych:

- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych

7.       Pani dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.

Prawo do cofnięcia zgody

8.       W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art.6 ust.1 lit. A RODO), przysługuje Pani prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                         ………………………………………………………………………

                                                                                                                                          data i podpis pracownika